Maja Bahovec | 07.12.2022

GROSSGLOCKNER PO GREBENU STÜDLGRAT

Verjetno si ni nihče pred to turo predstavljal, kako bo. Pa začnimo od začetka. Prvi plan osvojitve Grossglocknerja nam pade v vodo zaradi poškode, zato zadevo prestavimo za nedoločen čas. Očitno le za teden dni. Jaz, Tomaž, Gašper in Elvis (kolega iz AO POT) smo pripravljeni. Petek je tukaj, plani so narejeni in oprema je spakirana. Dobimo se okoli 14. ure na parkirišču pred Merkurjem v Šentvidu. Prešerne volje odrinemo, čez dobre tri ure parkiramo in iz prtljažnika vlečemo svoje nahrbtnike ter čelke. Zapodimo se proti koči (zimski sobi) Studlhutte, na višini 2800m, do katere smo potrebovali cca dve uri in pol. Hitro si porazdelimo naloge – Tomaž je bil dežurni kurjaček, jaz sem talila sneg, Gašper in Elvis pa sta s cepinom cepila drva (sekiro je namreč nekdo odnesel). 😊
Ob 4:00 budilka (zaradi mrzle noči in trde spalne podlage - klop, je bil spanec temu primeren – skoraj ničen) in ob 5:00 štart proti ledeniku Teischnitzkees. Navežemo se in Gašper nas mojstrsko vodi mimo ledeniških razpok. Malce po sončnem vzhodu dosežemo škrbino Luisenscharte, na višini 3175m kjer se zapodimo na greben. Do Fruhtusckplaza, ki je na višini 3550m, kjer smo kakopak tudi malicali, smo bili nenavezani, saj je tu težavnost plezanja od I-II. Od tukaj naprej se jaz navežem na Gašperja, medtem ko sta se Tomaž in Elvis navezala malce kasneje. Prav tako se od te točke težavnost plezanja poveča (od jeklenice, mornarske vrvi, slabih oprimkov, ledu do novozapadlega snega…). Če smo do tukaj govorili, da so razmere vrhunske, so se od tukaj naprej le te rapidno slabile. Stüdlgrat je v osnovi alpinistična smer III/IV/A0 težavnostne stopnje. Nekje na tej točki smo videli tudi križ Grossglocknerja in seveda mislili, da smo že zelo blizu. 😊 Napaka. VELIKO globokih vdihov, nekaj krajših pavz, preračunavanju kje smo in po 8h, končno dosežemo vrh Glossglocknerja. Na vrhu pa neizmerno veselje in objemi. Hitro se še slikamo in že jo marširamo dol po normalki, z nekaj abzaili. Pri koči Lucknerhutte, na višini 2802m, pa nam tabla nariše nasmehe na obraze, saj piše, da je do Studlhutte, kjer smo imeli stvari le 1h – juhej! Zopet napaka. Zaradi teme, razmer in ledenika, smo od koče Lucknerhutte do zimske sobe potrebovali več kot 3 ure. Naj povem, da smo bili na tej točki že vsi izčrpani in izmučeni. Okoli 1:00 zjutraj smo bili pri avtu, okoli 5:00 pa v LJ. Odlično, če mi ne bi bilo treba čez 1h že na službeno pot. 😊 Konec srečen, mi srečni, spanec pa je tudi prišel 😊 Tura je bila odlična in super preizkušnja za celo telo.

Klik za večjo sliko

pakiranje ruzakov in priprava na štart

fantje so ready Smeško

med potjo

Klik za večjo sliko

vzvodi za ''razkol'' drv s cepini =)

cepilec No2

ledno in snežno

Križ na vrhu Grossglockenrja

Klik za večjo sliko

Veselje pred prihodom na vrh

panaroma na vrhu

še malce razgledov

Klik za večjo sliko

ekipa na vrhuuuuu, juhej!

sestop

Tomaž
Tomaž Pahor, 07.12.2022, 18:40
Podoživel Palec gor
Lepa izbira slik... spomini ostanejo...