Maja Lavrič | 17.07.2019

Glacier Blanc in Pic Lory (4086 m)

Primerno vremensko okno za daljši vzpon je bil le v jugovzhodni Franciji. Tako smo se odločili, da krenemo v Dofinejske Alpe (Alpes du Dauphiné). Nastanili smo se v kampu Ailefroide (1500 m). Kmalu preimenovan v AlleFreunde Smehljaj. Kamp je preprost, vendar ponuja čiste wc-je in topel tuš. V okolici je kar nekaj sten za frikanje, večraztežajne smeri in baje tudi nekaj večjih kamnov za bolderaše.

Potrebovali smo dva dni lepega vremena, ker je bila takšna napoved na sporedu že takoj naslednji dan, smo se zjutraj spakirali in krenili proti ledeniku Glacier Blanc. Do koče Refuge Glacier Blanc (2550 m) je približno dve uri. Pokrajina je čudovita, pogled na jezik ledenika je izjemen. Od prvega postanka, smo se kmalu približali ledeniku, kjer smo se štirje v navezi počasi sprehodili do Refuge des Ecrins (3170 m). V koči je obvezna rezervacija prenočišča in večerje. Pred večerjo smo ponovili nekaj manevrov, uredili opremo in že okrog 20h, kot sardelce spali na pogradih. Odpravili smo se ob 3h zjutraj. Pred nami je bilo nekaj navez, našo navezo je vodil Aleš. Pri strmem vzponu smo se srečali z globokimi prečnimi in podolžnimi razpokami, ki smo jih smiselno obšli. Vzpenjali smo se enakomerno in brez težav.

Tik pred vrhom Dome des Ecrins (4015 m), sva se z Alešem odločila da splezava na vzhodni greben, Ana in Jurij sta počasi sestopila. Obšla sva škrbino Breche Lory in splezala levo varianto preko krajne zevi, ki je od škrbine oddaljena cca 40 m. Najprej sva preplezala dva polna raztežaja mix plezanja. Podlaga je zelo krušljiva, ko sva dosegla greben je zgodba drugačna. Greben je čvrst, na južni strani zelo izpostavljen, kjer je bil tudi prisoten močan veter. Plezarija pa pravi užitek Mežik. Dosegla sva Pic Lory (4086 m), ki je stranski vrh Barre des Ecrins (4102 m). Počutila sva se dobro, super, vendar sva se zaradi pozne ure odločila, da sestopiva. Iz vzhodnega roba grebena sva sestopila z dvema abzajloma in sestop nadaljevala počasi navzdol. V koči Refuge des Ecrins sta naju čakala Ana in Jurij. Skupaj smo sestopili v dolino.

Časovnica (8. – 9. julij 2019): 1. dan: od parkirišča do Refuge Glacier Blanc (2550 m) – 2 h; do Refuge des Ecrins (3170 m) – 2 h; 2. dan: Dome des Ecrins (4015 m) – 4-5 ur; Pic Lory (4086 m) – 2 h. Sestop pa težko napišem v urah (cca 5 – 6 ur), ker smo uživali na palačinkah v koči in rožičah ob poti Mežik.

Ekipa: Aleš, Ana, Jurij, Maja

Priporočamo Mežik.

Pogled na ledenik.

Ena od številčnih razpok.

Prijatelji na drugi strani štrika Smeško.

Vzpon in sončni vzhod.

Romantik.

Plezanje proti grebenu.

Klik za večjo sliko

Pogled na vzhodni greben.

Pogled iz grebena na ledenik Blanc.

Vrh Pic Lory in Aleš.

Klik za večjo sliko

Pogled na greben in argentinsko navezo, ki je sestopala.